Mandag:

Kl. 17:00, Gym X Hjertegruppa

Kl. 18:00, Gym X Damepartiet

Kl. 19:00, Gym X Herrepartiet

Generell info om vårt tilbud til voksne

Vi tilbyr sal-timer for voksne hvor du enkelt følger instruktørene!
Som medlem kan du benytte alle tilbudene, men knytter deg spesielt til ett.

Mandals Turnforening har et åpent, hyggelig og inkluderende treningsmiljø for deg om du er ung voksen eller godt voksen. Hos oss vil du finne tilpasset trening i alle valører.
Du er selvsagt velkommen til å benytte garderobene med badstue etter trening!

Har du aldri vært aktiv før? - Vi har trening for deg!
Liker du å trene før jobb? - Vi har trening for deg!
Skal du trene deg opp igjen? - Vi har trening for deg!
Er du en livslang mosjonist? - Vi har trening for deg!
Ønsker du å trene styrketrening? - Vi har trening for deg!

Priser:
- Kontingent kr 200.- (Obligatorisk idretts forsikring, faktureres i februar)
- Høst kr 1900.-
- Vår kr 2200.-
- Helt år kr 3300.-

Treningstilbudet for voksne 2019/20

En pris - benytt alle våre treningstilbud og fasiliteter m/garderober og badstue
- enkel og effektiv trening -

Gym X Basistrening & Mosjon het før Mosjonskolen. Dette er enkel sal-trening med instruktøren under hele treningen.
I basistrening setter man fokus på trening av grunnelementene kondisjon, styrke, bevegelighet, balanse og motorikk. Bevegelsen står i sentrum. Vi har lett bakgrunnsmusikk så du lett kan følge med på instruktøren. Dette er trening der det sosiale også står i fokus og har et langsiktig og helhetlig helseperspektiv. Treningen er medisin for kropp og sjel.
Instruktør: Jens Erik Holmquist
Varighet 1 time. Treningstid: Mandag kl.19.15 og Onsdag 19.00

Gym X Styrketrening  Dette er høyintensitets styrketrening - Vi bruker Crosstrening og tabata som treninsform, dette er trening med konstante varierte øvelser med høy intensitet. Med denne treningsformen jobber man med å forbedre mange fysiske faktorer. Utholdenhet, stryke, fleksibilitet, kraft, hastighet, koordinasjon, smidighet og balanse er de viktigste faktorene. Crosstreningen er ulik hver eneste uke hvor en varierer mellom sirkeltrening og AMRAP. AMRAP (HIT) står for As Many Repeats as possible, og går ut på høyintensitetstrening på kun 20 minutter! HIT – Crosstrening passer for menn og kvinner, og er en moro og inspirerende trening – hvor du merker fremgangen – gang etter gang. Dette partiet har tre treninger i uka. Varighet 1 time.
Instruktør: Marie Cecilie Jaabæk og Sofie Oftebro
Treningstid: Mandag kl.18.00 og Tirsdag kl.19.00

Gym X Damepartiet passer godt for deg som liker trening til lette rytmer og ønsker å holde deg i form i et sosialt miljø.
Vi trener kondisjon med enkle trinn, og styrketrening med lette håndvekter og strikk.
Timen avsluttes med god uttøyning.
Instruktører: Marie Cecilie Jaabæk, Eva Saanum, Anne Britt Tallaksen.
Varighet 1 time. TreningstidMandag kl.18.15, Onsdag kl.18.00 og Torsdag kl.18.00

Gym X Helse mosjon damer er lett trening i sal, med våre mest erfarne instruktører. Treningen inneholder en god oppvarming med enkle bevegelser etter kjente toner. En lett kondisjons del med enkle trinn, og litt styrke. TIl slutt en god uttøyning.
Det legges stor vekt på godt humør og det sosiale i treningen.
Instruktør: Sheila Folkvord
Varighet 1 time. Treningstid: Mandag kl.11.30 og torsdag kl.11.30.

Gym X Herrepartiet er allsidig trening for menn enkelt og greit. Dette er sal trening hvor du følger en instruktør.
Her bestemmer du selv intensiteten på treningen, din form bestemmer.
Treningen inneholder oppvarming, kondisjon, styrke og uttøyning. Det legges stor vekt på humør og det sosiale på treningene.
Til slutt avrundes timen med en dusj og badstue med den gode praten. Høydepunktet i året er Torskeaften i februar!
Instruktør: Arvid Bentsen og Bjarne Fardal
Varighet 1 time. Treningstid: Tirsdag kl.18.00 og Torsdag kl.19.00

Gym X Hjertegruppa Er for deg som har hatt eller har helesutfordringer eller problemer med hjertet, hjerteoperert, flimmer, eller for høyt blodtrykk. Denne treningen er medisin for deg! Trening det viktigste du kan gjøre. Her kan du komme uansett fysisk form.
Dette er enkel saltrening. Du tar treningen ut fra egen forutsetning, og i ditt eget tempo.
Partiet er for damer og herrer i alle aldersgrupper.
Det legges stor vekt på humør og det sosiale på treningene. Til slutt avrundes timen med en dusj og badstue med den gode praten.
Instruktør: Siri Rølland
Varighet 1 time. Treningstid: Mandag kl.17.15 og Torsdag kl.17.00

Gym X Morgengymnastikk er partiet er for morgenglade menn i alle aldersgrupper som ønsker en god treningsøkt før jobben. Dette gir en speielt god start på dagen. Dette er saltrening med instruktør du trenger ingen forkunskaper. Vi driver med allsidig trening med vektlegging på styrke og kondisjon. Timen avsluttes med en god dusj og badstue, og vi er klare for en god fortsettelse av dagen. Det legges stor vekt på humør og det sosiale på treningene.
Instruktør: Jan Johannessen
Varighet 1 time. Treningstid: Tirsdag kl.07.00 og Fredag kl.07.00

Gym X Godt voksne er beregnet for godt voksne over 60 år både menn og damer. Treningen inkluderer oppvarming, kondisjon, styrke og bevegelighetstrening. Innhold i timene varierer, og din dagsformen styrer din innsatsen og intensiteten. Etter dusj og badstue samles alle i Lillesalen til kaffe og noe å bite i.Varighet 1 time. Treningstid: Mandag kl.10.10 og Torsdag kl.10.10

Gym X Myk og Sterk er et helt nytt konsept i MT i 2019.
Du trenger ingen forkunnskaper eller ha trent før for å delta på treningen, instruktøren vil hjelpe deg med å tilrettelegge på ditt nivå underveis og ved behov finne alternative øvelser. Vi jobber utelukkende med å myke opp kroppen. Dette er enkel sal-trening med asosiasjoner til østlig filosofi. Kanskje du kjenner igjen innslag fra Tai Chi og Yoga. Er du veldig oppdatert vil du kjenne dette som det helt nye og forskningsbaserte Body Work eller Slings motion trening.
"Du lærer å behandle kroppen ved hjelp av bevegelse.

Følg instruktøren og få strekt ut muskler, mykt opp bindevev og satt på plass kjernemuskulaturen. Det er perfekt trening for alle, om du er svært aktiv og løper mye eller om sitter mye stille.
Partiet er for alle aldersgrupper og alle kjønn.
Velkommen til hyggelig treningen i Turnhallen.
Instruktør: Manuela Holmquist (fra Aktiv Massasje Mandal)
Varighet 1 time. Treningstid: Onsdag kl 20.00