Mandag:

Kl. 19:00, Gym X Herrepartiet

Søndag kl.18:00 Gym X Myk og Sterk
         (Oppstart 06.01.2019)

Generell info om vårt tilbud til voksne

Vi tilbyr sal-timer for voksne. Mandals Turnforening har et åpent, hyggelig og inkluderende treningsmiljø for deg om du er ung voksen eller godt voksen. Hos oss vil du finne tilpasset trening i alle valører.
Har du aldri vært aktiv før? - Vi har trening for deg!
Liker du å trene før jobb? - Vi har trening for deg!
Skal du trene deg opp igjen? - Vi har trening for deg!
Er du en livslang mosjonist? - Vi har trening for deg!
Ønsker du å trene styrketrening? - Vi har trening for deg!

Priser:
- Kontingent kr 200.- (Obligatorisk idretts forsikring)
- Høst kr 1 540.-
- Vår kr 1 660.-
- Helt år kr 2 700.-

Treningstilbudet for voksne 2019

Gym X Basistrening & Mosjon (Mosj.sk.) er det samme som før het Mosjonskolen. Basistrening er ikke en ny måte å trene på - ingen hokuspokus, men i basistrening setter man fokus på trening av grunnelementene kondisjon, styrke, bevegelighet, balanse og motorikk. Trening der det sosiale også står i fokus og har et langsiktig og helhetlig helseperspektiv. Dette er som medisin for kropp og sjel. Varighet 1 time. Treningstid: Mandag kl.19.15 og Onsdag 19.00

Gym X Styrketrening  Dette er høyintensitets styrketrening - Vi bruker Crosstrening og tabata som treninsform, dette er trening med konstante varierte øvelser med høy intensitet. Med denne treningsformen jobber man med å forbedre mange fysiske faktorer. Utholdenhet, stryke, fleksibilitet, kraft, hastighet, koordinasjon, smidighet og balanse er de viktigste faktorene. Crosstreningen er ulik hver eneste uke hvor en varierer mellom sirkeltrening og AMRAP. AMRAP (HIT) står for As Many Repeats as possible, og går ut på høyintensitetstrening på kun 20 minutter! HIT – Crosstrening passer for menn og kvinner, og er en moro og inspirerende trening – hvor du merker fremgangen – gang etter gang. Dette partiet har tre treninger i uka.
Varighet 1 time. Treningstid: Mandag kl.18.00 og Tirsdag kl.19.00

Gym X Damepartiet Dette er trening passer godt for deg som liker lette rytmer og ønsker å holde deg i form i et sosialt miljø. Kondisjonsdelen består av enkle trinn. I styrkedelen brukes håndvekter og strikk for å trene de største muskelgruppene. Timen avsluttes med god uttøyning. Varighet 1 time. TreningstidMandag kl.18.15, Onsdag kl.18.00 og Torsdag kl.18.00

Gym X Helse mosjon damer er god trening i sal, med våre mest erfarne instruktører. Treningen inneholder en god oppvarming, en lett kondisjons del med enkle trinn, litt styrke og så uttøyning til slutt. Det legges stor vekt på godt humør og det sosiale i treningen. Varighet 1 time. Treningstid: Mandag kl.11.30 og torsdag kl.11.30.

Gym X Herrepartiet er allsidig trening for menn. Her bestemmer du selv intensiteten på treningen, din form bestemmer.  Treningen inneholder oppvarming, kondisjon, styrke og uttøyning. Det legges stor vekt på humør og det sosiale på treningene. Til slutt avrundes timen med en dusj og badstue med den gode praten. Høydepunktet i året er Torskeaften i februar!
Varighet 1 time. Treningstid: Tirsdag kl.18.00 og Torsdag kl.19.00

Gym X Hjertegruppa Er for deg som har hatt eller har problemer med hjertet, hjerteoperert, flimmer, eller for høyt blodtrykk. Trening er medisin for deg! For at du skal bli så frisk som du kan bli er trening det viktigste du kan gjøre. Her kan du komme uansett fysisk form. Du tar treningen ut fra egen forutsetning, og i ditt eget tempo. Partiet er for damer og herrer i alle aldersgrupper. Det legges stor vekt på humør og det sosiale på treningene. Til slutt avrundes timen med en dusj og badstue med den gode praten. Varighet 1 time. Treningstid: Mandag kl.17.15 og Torsdag kl.17.00

Gym X Morgengymnastikk er partiet er for menn i alle aldersgrupper, som er morgenglade og ønsker en god treningsøkt før jobben, eller generelt en god start på dagen. Vi driver med allsidig trening med vektlegging på styrke og kondisjon. Timen avsluttes med en god dusj og badstue, og vi er klare for en god fortsettelse av dagen. Det legges stor vekt på humør og det sosiale på treningene. Til slutt avrundes timen med en dusj og badstue med den gode praten.
Varighet 1 time. Treningstid: Tirsdag kl.07.00 og Fredag kl.07.00

Gym X Godt voksne er beregnet for godt voksne over 60 år både menn og damer. Treningen inkluderer oppvarming, kondisjon, styrke og bevegelighetstrening. Innhold i timene varierer, og din dagsformen styrer din innsatsen og intensiteten. Etter dusj og badstue samles alle i Lillesalen til kaffe og noe å bite i.Varighet 1 time. Treningstid: Mandag kl.10.10 og Torsdag kl.10.10

Gym X Myk og Sterk er et helt nytt konsept i MT i 2019.
Vi går til bake til røttene av gymnastikk og turn. Dette er trening med østlig filosofi med innslag av Kinesiske Tai Chi og Yoga. Du vil også stifte bekjennskap med det helt nye og forskningsbasert Body Work.
Dette er trening for deg ønsker å avslutte uka med en treningsøkt som gir den beste starten på en ny uke. Du får strekt ut muskler, mykt opp bindevev og satt på plass kjernemuskulaturen. Det er perfekt trening for deg som er løper mye eller sitter mye stille. Partiet er for alle aldersgrupper og alle kjønn. Du trenger ingen forkunnskaper eller ha trent før for å delta på treningen, instruktøren vil hjelpe deg med å tilrettelegge på ditt nivå underveis og ved behov finne alternative øvelser.

Velkommen til hyggelig treningen i Turnhallen. Varighet 1 time. Treningstid: Søndag kl 18.00